mandag 23. september 2013

Smi mens jernet er varmt


Søndag 22 september:

Har sunket ned i sofaen for å skrive litt om ukas begivenheter på jobben.  


På torsdag reiste jeg tidlig innover til Oslo for å delta på Innspillseminar for Kreatør ressurs sammen med daglig leder fra Etablererkontoret Grenland.

Vi parkerte bilen på Sande og tok toget derfra for både å spare tid og frustrasjon. I Oslo møtte vi et knippe mennesker fra ulike kanter av landet som alle jobber bra med kulturnæringer. Vi ble kjent med andres prosjekter og måter å tilegne seg kulturnæringer på. Det lærer man bestandig av, ble inspirert og vi fikk også heldigvis en godfølelse for at det vi gjøre for kulturbedriften er riktig.

Det blir fint å følge opp og treffes igjen i november, da skal kulturbedriftene som er tatt ut til å delta i Kreatørprogrammet presentere seg og sitt produkt live på scenen på Kulturhuset på Youngstorget Det blir tøft og jeg gleder meg!
 
 
Bilde over: Inngangen til et av de flotte rommene -et kombinert seminar og utstillingsrom.
 
Bilde under: Margit og Rebekka fra Arts & Business kjører i gang Kreatørs ressursgruppe. 


 
Fredag startet Bedriftsforbundets kongress i Bergen. Jeg tok et tidlig fly og var ganske så spent. Kongress hadde jeg aldri vært på før, men nå hadde jeg sagt ja til å delta både i redaksjonskomite og til å bli innstilt som nestleder i Forbundsstyret. Jeg ante ikke hva jeg gikk til og var ikke forberedt på hva som ventet eller ble forventet av meg. Jeg møtte mange flotte folk og det var bra å føle et fellesskap med andre bedriftseiere/-ledere.

Det sosiale programmet med ølsmaking i gamle Hansa bryggeri, togtur med «Thomastoget» gjennom Bergens bygater, patriotisk «bysangunderholdning» og innslag av buekorps satte stemningen til festmiddagen.

På selve kongressmøte ble benkeforslagene vel mange og minglingen i minglerommet ikke helt på stell for førstegangskongressdeltagere, men alt i alt sitter jeg igjen med en forsterket tro på at Bedriftsforbundet kan gjøre bedriftshverdagen lettere. Det blir jo litt opp til meg å bidra også, jeg ble valgt inn som styremedlem og sitter som en av to kvinner i styret på syv. Syntes ikke det er så verst når de fleste deltagere var menn og faktisk kun 8 av 38 stemmeberettiget kvinner. Det vil jeg jobb for å få gjort noe med  til neste kongress i 2015!       

 

 
Bilde over: Togtur gjennom Bergens gater


  

 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar