Nå er den endelig klar – nettsiden til Kunstgjødsel! Det har
vært litt av en prosess. Det som startet med et ønske om å ha en statisk side,
ble til en grundig og for all del, nyttig gjennomgang av hvordan Kunstgjødsel
skal fremstå visuelt.
Det jeg er mest fornøyd med, er et bilde av meg selv sett
bakfra. Det er ikke fordi jeg har noe spesielt behov for å bli avbildet, men
for meg representerer det bildet selve foretaket Kunstgjødsel. Kunstgjødsel er
uløselig knyttet til meg og min egenart. Min mest åpenbare og synlige egenart
er håroppsatsen – det var befriende å endelig få spille på det.
Fokuset til Kunstgjødsel, er tilføring av næring og spredning av kultur. Her ligger det en del
tanker bak formuleringen. Jeg registrerer et engasjement for begrepsbruken
innenfor kulturnæringsfeltet for tiden. Skal vi kalle det for
kulturentreprenørskap, kulturnæring, kulturnæringsbedrifter, kulturbedrifter
eller kanskje kunstnæring og kulturnæring er to litt ulike ting – hjelp!
For meg handler det mest om handling. Når Kunstgjødsel har
fokus på å tilføre næring, så dreier det seg om å få lurt inn god og passende
næringstankegang for den enkelte om det så er mikro-, kvinne-, eller kulturbedrift. Når
Kunstgjødsel har fokus på å spre kultur så er det å få til samtale/
samhandling/samarbeid mellom ulike grupper/virksomhetsområder/bransjer som ikke
naturlig kommuniserer med hverandre.
Den bevissthetsprosessen rundt egne fokusområder, mål og
visjoner som har oppstått i kjølvannet av arbeidet med hjemmesiden, har vært
nyttig. Samtidig som Ny nettside nå er lansert, vil jeg ta i bruk og spre
Kunstgjødsels sovende Face book konto. Endelig kan jeg stå inne for nettsiden
min og ikke unnskylde den hver gang jeg deler ut visittkort. Nettopp visittkortet
er det neste som må endres på – inn med nytt etternavn, få inn face book adressen,
twitter og blogg. Stakkars den som får det oppdraget, for ikke nok med de
faktiske endringene, det visuelle uttrykket vil jeg også ha endret på.