mandag 28. april 2014

Det e’ moro å arbeide, men ein kan ikkje berre ha det moro, hell!


Om en bedrift er flink til å finne gode verdier og visjoner som kjennetegner bedriften og bruker disse aktivt, er det ofte god markedsføring. Det kan videre gi stolthet for de som jobber og samarbeider med bedriften.  Det å jobbe frem verdier og visjon er ofte lange prosesser – denne uken har jeg har vært deltagende i en kort prosess der vi nesten kom i mål med en visjon. 
Her er noen av bildene vi laget på møte i De Bra Damene. Mitt er nederst til høyre - et sammensurium av et bilde!
De verdiene jeg ønsket å få frem i dette bildet var at det skal være litt jubalong på fredagsmøtene med De Bra Damene, men strukturen ligger alltid bak og vi vet at vi kan forvente ærlige forsøk på å hjelpe hverandre frem i det forretningsmessige.    

På fredag var det siste møte for uken med De Bra damene, noe som for meg representerer kjærkomment fredagspåfyll med struktur. Denne fredagen ble vi alle tatt med litt utenfor komfortsonen tror jeg, vi skulle være kreative – lage bilder der vi skulle få frem verdier som er viktige for hver enkelt av oss. Etter litt nøling satte vi i gang ,klipte i servietter, limte dem på og brukte deretter maling med litt ulike teknikker for å lage et utrykksfylt og personlig bilde. Etter 30 min. var økten ferdig, resultatet var mange forskjellige uttrykk, men likevel hadde de fleste liknende tanker om hva som burde være med i en visjon for De bra Damene og jeg tror nå at den er like om hjørnet.
Anbefaler en visjonsøkt litt utenom det vanlige hos Kreativ kunst !
Anbefaler også Røde Kors sin lille rørende musikkvideo som jeg syntes virkelig klarer å formidle verdier de står for - What the world needs