Om en bedrift er flink til å finne gode verdier og visjoner
som kjennetegner bedriften og bruker disse aktivt, er det ofte god
markedsføring. Det kan videre gi stolthet for de som jobber og samarbeider med
bedriften. Det å jobbe frem verdier og
visjon er ofte lange prosesser – denne uken har jeg har vært deltagende i en
kort prosess der vi nesten kom i mål med en visjon.
På fredag var det siste møte for uken med De Bra damene, noe
som for meg representerer kjærkomment fredagspåfyll med struktur. Denne
fredagen ble vi alle tatt med litt utenfor komfortsonen tror jeg, vi skulle
være kreative – lage bilder der vi skulle få frem verdier som er viktige for
hver enkelt av oss. Etter litt nøling satte vi i gang ,klipte i servietter,
limte dem på og brukte deretter maling med litt ulike teknikker for å lage et
utrykksfylt og personlig bilde. Etter 30 min. var økten ferdig, resultatet var
mange forskjellige uttrykk, men likevel hadde de fleste liknende tanker om hva
som burde være med i en visjon for De bra Damene og jeg tror nå at den er like
om hjørnet.
Anbefaler en visjonsøkt litt utenom det vanlige hos Kreativ kunst !
Anbefaler også Røde Kors sin lille rørende musikkvideo som jeg syntes virkelig klarer å formidle verdier de står for - What the world needs
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar