tirsdag 6. mai 2014

De fleste ferier løper ut i sanden


Helligdagene kommer i fleng i mai og juni. Jeg har visst ikke kontroll på noen av dem.

Sist uke var det mange møtekabaler som skulle løses, jeg sendte ut et stort antall mailer til ulike personer for å finne datoer for enkeltmøter mellom mentorer og kulturbedrifter og fellesmøter for alle kulturbedriftene og mentorene i Grenland i kull 4 og første kull i Midt- Telemark. Det er jo som kjent ikke lett å få møtekabalen til å gå opp, de fine folka som jeg skal koble og ha møte med er jo så opptatte. Uten viten og vilje foreslår jeg i disse mailene flere helligdager. Heldigvis får jeg kjapt beskjed om at; Linda den …. mai/juni er en helligdag … og det er kanskje en fridag for deg også?

Til mitt forsvar må jeg si, at på min outlock kalender på PCen ligger det ikke inne fridager og helligdager utover helger. Jeg må innrømme at jeg ikke er særlig opptatt av inneklemte dager og fri fra jobben. Men jeg innser at jeg må forholde meg til det, barna har jo fri og andre tar seg fri, så det må jo gjelde meg også. Løsningen fremover må bli å finne en oversiktskalender som har med helligdager og andre fridager utover helgene, så får jeg plottet disse inn i min outlock kalender og forhåpentligvis unngått at det kommer flere forslag til møter på helligdager fra meg.

Denne kommer jeg til å skjele til i fremtiden før nye møtedatoer legges:
Kalender med helligdager

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar