Jeg er så begeistret for det tegnede referatet[1]
fra konferansen vi hadde 1. september og oppfordrer alle som skal ha større
arrangementer til å hyre inn en dyktig tegner/illustratører. Både fordi jeg har
tro på at det som tegnes/formidles på den måten huskes bedre enn et rent skriftlig
referat og ikke minst så håper jeg at det å tegne referater kan være fin inntektskilde
for flere illustratører/tegnere i fremtiden.
En av flere illustrerte referater av Tor Erling Naas fra KulturBiz konferansen - se alle på http://kulturbiz.no/kulturbiz-konferanse/ |
På arbeidsmøtet forrige uke så vi på hvordan vi kan bruke
tegningene fra Tor Erling Naas videre. Et lite googlesøk viser at det ikke er
så vanlig i Norge, men ser vi til Danmark er det vanligere. På konferansen tok
deltagere bilder, delte dem i sosiale medier og snakket sammen og tegneren om
dem. Det var en skikkelig «høydare» og noe vi absolutt må gjenta til neste års
konferanse.
Men hvordan bruker man tegningene nå etter de er ferdige? Vi
la en plan forrige uke;
1.
Legge det ut på hjemmesiden og på facebooksiden.
2.
Sende det til alle deltagerne.
3.
Bruke det i videre markedsføring og til neste
års konferanse.
4.
Krysse fingrene for at det de i Danmark kaller
«et kreativt indspark» som skal inspirere deltagerne til å tenke nytt og at det
snakkes om konferansen lengre enn normalt…
[1] Et
visuelt referat er en stor tegning, der bliver tegnet live til din workshop,
dit møde eller din konference. På det visuelle referat indfanges essensen af de
mange informationer, som leveres i løbet af eventet – det der bliver sagt og
det der sker. (Kilden er dansk – SketcyBanana.dk)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar