mandag 17. mars 2014

Man har to ører og en munn!


Denne uken tok jeg initiativ til et møte med ei jeg ikke kjenner.  Vi har møttes et par ganger via arrangementer på jobben og jeg har blitt venner med henne på Facebook. Det gjør at jeg har fått noen invitasjoner til arrangementer fra henne og jeg har invitert henne til noen av mine.



Jeg fant litt dødtid i kalenderen min og tenkte at jeg ville bruke den til å bli litt bedre kjent med en person jeg ikke kjenner, som har et relevant nettverk med betydning for meg, som har en annen kompetanse enn meg og en jeg forhåpentligvis kan benytte meg av i en eller annen sammenheng.
Vi avtalte å ta en kaffe på Tullis, onsdag forrige uke og jeg var ute i god tid. På vei dit i bilen øvde jeg på å formulere kort og konsist hvilke områder jeg jobber med for tiden, hvem som er kundene og målgruppene mine. Etter å ha bestilt en Chai Latte fant jeg et bord og skriblet ned tankene mine fra bilen og systematiserte dem bedre. Praten ble konkret og vi forsto fort hva hverandres jobb gikk ut på og for min egen del forstår jeg nå på hvilken måte jeg kan benytte meg av en annen type kompetanse enn den jeg har tilgang til p.t. inn i to større arrangementer som er på planleggings-/finansieringsstadiet.   

Det som også gikk opp for meg over denne Chai Latten på Tullis var at det egentlig ikke er så mange som vet hva jeg driver med, men mange tror de vet det. Det er ikke så mange som er oppdatert på hva jeg driver med, men mange som husker noe av det jeg drev med for mange år siden. Jeg vil prioritere mer dødtid på kalenderen for å få til flere kaffeprater med mennesker som jeg ikke kjenner... ennå! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar