I forrige uke var jeg på nok et Bra damer møte. Vi er en gjeng
med forretningskvinner som møtes en gang i måneden for å styrke og hjelpe
hverandre. Denne fredagen var jeg en av vertinnene og fikk holde et lenger innlegg
om min bedrift, Kunstgjødsel.
Jeg hadde jobbet en del med presentasjonen, aldri har jeg
vært så tydelig på hvordan og hvorfor jeg startet Kunstgjødsel. Aldri før har
jeg klart å være så konkret i beskrivelsen av hva jeg gjør – tenkte jeg.
En av de første kommentarene fra en av damene var «Men hvem
er kundene dine?»
Det var et veldig bra spørsmål, men ikke så lett å svare på
for en som ikke selger brød og melk rett til forbruker.
Jeg har satt meg fore å forsøke å forklare det her i bloggen,
eksemplifisert med Mentorordningen for kulturbedrifter:
2.
Videre har Porsgrunn kommune fått midler fra
Telemark fylkeskommune til å spre, utvikle og koble oss på annet
virkemiddelapparat for etablere/bedrifter i Telemark. En del av disse midlene
går til Kunstgjødsel som er leid inn av Porsgrunn kommune for å gjøre en
innsats for mentorordningen i Telemark.
3.
Kunstgjødsel har sammen med Porsgrunn kommune,
Midt- Telemark og Høgskolen fått innvilget midler fra Kulturrådet til å teste
ut en egnet pilotmodell for student, mentor og kulturbedriftsutveksling, styrke
nettverksaktiviteter mellom kulturbedriftene, mentorene og øvrig næringsliv,
samt å spre mentorordningen utover Telemark.
For å oppsummere så er altså
Kunstgjødsels målgrupper og mine kunder ikke nødvendigvis de samme. Hovedmålgruppene
for mentorordningen er kulturbedrifter og mentorer. Kundene er det offentlige
på lokalt, regionalt eller nasjonalt plan som ønsker å få til noe for å styrke
kulturbedrifter og som i tillegg ser verdien av bruk av pensjonister på denne
måten.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar